31. jul. 2010

mindetale

Min trofaste bærbarcomputer gennem 7 år døde her til formiddag efter kort tids sygdom. Den var blevet inficeret med alskens vira, der til sidst gik i nervebanen. Nu ligger den i koma, og der er intet håb om, at den kommer til bevidsthed igen. For selvom den kan tændes, så er skærmen blot oplyst sort, og der kommer intet andet frem på den.
Min kære computer indeholdt både mange vigtige og mindre vigtige filer og programmer, men det, at jeg har kunnet finde word-dokumenter helt tilbage fra 2003 har givet den en helt særlig charme. Alle de tekster, jeg har skrevet, og alle de fotografier, jeg har taget, har ligget på den lille computer. De sidste billeder jeg har lagt ind var af min og min kærestes første ferie sammen. Nu har jeg ikke andre billeder fra turen end dem, der ligger på denne blog.
Jeg er meget berørt over tabet af min følgessvend. 7 år er lang l
evetid for en bærbarcomputer, og jeg vil savne den - og ikke Lige margenermindst dens indhold - meget!