12. aug. 2010

393

I sidste uge begyndte jeg som praktikant i dette fantastiske hus ( Den Frie Udstillingsbygning). Indtil videre har det været rigtig spændende. Arbejdsopgaverne veksler mellem praktiske og teoretiske, hvilket vil sige noget jeg skal lave på en computer.
I denne uge har vi pillet udstillingen 'Ground Floor America' ned. Det var noget af en oplevelse. Jeg skulle blandt andet stå for at skære 393 små, russiske tændstikæsker af en 1x1 meter hvid plade med en ladt hobbykniv. Til at starte med var både jeg og min medpraktikant lidt nervøse for at ødelægge kunstværket, men efterhånden som vi kom ind i rytmen, rykkede fokus sig fra det mere eller mindre abstrakte værkbegreb til tændstikæsken som materiale, og med materialet forsvandt nervøsiteten. Det var en helt vildt interessant oplevelse at mærke, hvordan materialet kom til syne mellem fingrene. Fra stof til værk og tilbage igen...