4. okt. 2010

'scener' - nogle digte


scenen er sat tilbage
for en kort stund drikker jeg
for meget kaffe det virker
rensende på mine tanker
jeg skriver flere digte, spiser
færre
bange anelser

-

scenen er faldet ned
bag sofaen, jeg burde
virkelig støvsuge snart,
en dag, jeg skriver aldrig
digte, om natten

-

scenen er stillet frem
nypudset yndig, jeg skal have gæster jeg fryser
mellem fingrene, handskerne gemmer sig
i lommen på en anden, klokken skriger
seks, han svarede nej tak  
til tiden, jeg flygter ud i køkkenet, jeg har
kaffe i tankerne og syrener på kjolen

-

scenen er sat i opvaskemaskinen, min lighter
er ikke rød, men snarere falsk
gul, cigaretter har ild i håret mit hjerte står i brand
jeg holder meget af gamle nøgler og kaffekopper med sorte
prikker, røgen fylder køkkenet mine tanker falder på
ung erantis