5. nov. 2010

Jeg var til oplæsning i går, og det var helt forrygende. Øverste Kirurgiske havde fået brygget en stærk kop litteraturkaffe. Opkvikkende rolig, dynamisk zigzag! Jeg havde glædet mig meget til at høre Amalie Smith, og jeg blev bestemt ikke skuffet. yes. Martin Johs. Møller fik æren af at åbne ballet. Hans nonchalant - næste lave - toneleje og stemmeføring flettede sig sammen med ordene fra hans skuespillerroman. Dybt humoristisk, dybt tragisk, når det er allerbedst. Jeg kunne blive ved at udtrykke min begejstring, men. Det gider jeg ikke/har ikke tid til. Aaarh, Jens Blendstrup skal selvfølgelig lige nævnes. Hr. Blendstrup überkirurg havde skrevet en lille sang på melodien "jeg en gård mig bygge vil". Det var en meget god dårlig sang. Alle de fremlyttende slog sig på lårene af grin - inklusiv undertegnede. Men under al humoren lå alvoren selvfølgelig og lurede - meget Blendstrupsk. Nå, men det var ihvertfald en rigtig god aften. God litteratur, kolde øl og indendørs rygning. TAK!